FAQ

Veel gestelde vragen

1. Wat is de te volgen procedure voor een opname?

Om een bejaarde op te nemen moet je eerst contact opnemen met zijn of haar huisarts zodat die een up-to-date en volledig medisch dossier kan opstellen. Daarnaast dient de huisarts ook de score van de bejaarde op de Katz-schaal te berekenen en dient het opnameformulier van het woonzorgcentrum te worden ingevuld. Zodra je al die documenten hebt samengebracht, kun je ze naar volgend e-mailadres sturen: hvhsocialall@cpas-anderlecht.brussels. Het dossier wordt de volgende woensdag (behalve bij hoogdringendheid) na het versturen van de documenten tijdens de wekelijkse opnamevergadering behandeld.

2. Kan ik het woonzorgcentrum bezoeken?

Uiteraard! Het volstaat daartoe contact op te menen met de Sociale dienst van woonzorgcentrum Vanhellemont om een afspraak vast te leggen. Het bezoek wordt gegidst door een maatschappelijk assistent(e).

E-mailadres: home.vanhellemont@cpas-anderlecht.brussels

3. Wat zit er in de kamerprijs?
  • Het meubilair en het bed
  • Incontinentiemateriaal
  • Het onderhoud van het materiaal
  • Medische zorgen overdag en ‘s nachts
  • Maaltijden en dranken, vieruurtje
  • Activiteiten/animatie
  • Wifi
4. Zijn er ook toeslagen?
  • Televisieaansluiting
  • Kapperskosten
  • Pedicure
  • Kosten voor medicijnen
  • Erelonen arts
  • Consumpties in de cafetaria
  • Keukentoeslagen
  • Water (buiten de voedingsdag)
  • Ziekenwagenvervoer
  • Remgeld
5. Wat zijn de betalingsmodaliteiten?

De opvang wordt maandelijks vooraf betaald via overschrijving.

6. Mag ik de kamer zelf inrichten?

Afhankelijk van de grootte van de kamer en mits rekening te houden met de veiligheidsnormen kunnen enkele persoonlijke spullen in de kamer worden geplaatst (kleine koelkast, tafeltje, …)

7. Wanneer kan ik bezoek ontvangen?

Alle dagen van de week tussen 11.00 en 20.00 uur (behalve tussen 12.00 en 13.00 uur en tussen 17.00 en 18.00 uur).

8. Mag ik mijn huisdier meebrengen?

Dieren zijn niet welkom in het woonzorgcentrum. Huisdieren kunnen echter wel op bezoek komen in de cafetaria.

In het woonzorgcentrum wonen twee katten.

9. Hoe verlopen de maaltijden?
De maaltijden van de bewoners worden ter plekke door een team van professionals en onder toezicht van een diëtist bereid. Er wordt daarbij rekening gehouden met de eventuele allergieën en voorkeuren van de bewoners. De maaltijden kunnen worden genuttigd samen met de andere bewoners in de eetzaal of alleen op de kamer.

Etenstijden: ontbijt om 08.30 uur, middageten om 12.00 uur en avondeten om 17.30 uur.

10. Welke activiteiten worden er in het woonzorgcentrum georganiseerd?

Dagelijks zijn er gevarieerde activiteiten die zijn aangepast aan de mogelijkheden van de bewoners. Dagelijks zijn er gevarieerde activiteiten die zijn aangepast aan de mogelijkheden van de bewoners.

Maandelijks worden er ook kook- en andere activiteiten (optredens, films, etc.), evenals externe uitstappen (zee, Pairi Daiza, etc.) georganiseerd.

11. Kan ik het woonzorgcentrum verlaten?

De bewoners zijn vrij om te staan en gaan waar ze willen wanneer hen dat door de huisarts niet wordt ontraden.

12. Kan mijn huisarts me blijven opvolgen?

Je huisarts kan je ook in het woonzorgcentrum blijven opvolgen.
Iedere bewoner moet overigens een huisarts hebben. Dat is essentieel.

13. Is er in het woonzorgcentrum wifi?

Binnen het woonzorgcentrum is er wifi beschikbaar voor alle bewoners.

Terug naar pagina woonzorgcentrum Vanhellemont